[Wywiad] T-Bull dywersyfikuje działalność, pod koniec roku premiera symulatora

Spółka oprócz produkowanych od lat gier w systemie F2P ruszyła z projektami premium. Pierwszy tytuł w wersji płatnej pojawił się w marcu. Drugim będzie symulator, który miałby zadebiutować na platformie Steam jeszcze w tym roku. T-Bull chciałby co roku wprowadzać na rynek jedną dużą produkcję z segmentu premium i kilka w wersji mobilnej (F2P i premium), ale coraz bardziej rozbudowane.

czwartek, 23 kwietnia 2020 r.

Akcnonariat.pl: Obecnie światowa gospodarka zmaga się ze skutkami pandemii Covid-19. Jak sytuacja związana z koronawirusem wpływa na spółkę?

Damian Fijałkowski, członek zarządu T-Bull: Nasza firma przeszła na pracę zdalną. Mimo, że posiadamy zespół około 50-osobowy udało się nam przeprowadzić to bez żadnych problemów. Co ważne nie zauważamy też spadku efektywności pracowników, a projekty zaplanowane na ten rok realizujemy zgodnie z przyjętymi wcześniej założeniami. 

Pandemia i związane z tym pozostawanie w domach dużej grupy społeczeństwa spowodowało wzrost zainteresowania rozrywką cyfrową. Widać to również w branży gamingowej. Jeśli chodzi o naszą firmę to jest podobnie – zauważamy wzrost pobrań naszych gier.

W marcu liczba pobranych gier T-Bull przekroczyła 10 mln, w lutym 6,2 mln, a w styczniu 5,8 mln. Jak spółka ocenia ten wynik?

Marcowy wynik jest bardzo dobry. W dotychczasowej historii tylko pięć razy miesięczna liczba pobrań przekroczyła 10 mln. W marcu pomogła wspomniana sytuacja związana z koronawirusem, ale także pojawienie się w promocjach naszych aplikacji, co wydatnie przekłada się na zwiększone zainteresowanie. Liczymy na udane kolejne miesiące, spodziewając się wyższej niż standardowa liczby pobrań, która w ostatnich miesiącach waha się w przedziale 5-7 mln.

Jak wygląda plan debiutów na ten rok i czy nie ma żadnych przesunięć?

Tegoroczne premiery realizujemy zgodnie z planem. W miniony wtorek zadebiutowała w sklepie Google Play gra Robots Battle Arena: Mech Shooter & Steel Warfare. Do końca roku chcielibyśmy wprowadzić na rynek kilka gier na platformy mobilne. Oprócz produkowanych od lat gier w systemie F2P ruszyliśmy z produkcją gier premium. Pierwszym projektem jest InfiniteCorp. To połączenie gry strategicznej i karcianej osadzonej w świecie cyberpunk. Gra zadebiutowała ponad miesiąc temu na Google Play oraz AppStore. Póki co jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży, ale na pełniejszy dane sprzedażowe trzeba będzie jeszcze poczekać kilka tygodni. Myślimy o udostępnieniu jej na platformie Nintendo Switch. Drugą produkcją w systemie premium, a więc w formule płatnej będzie symulator osadzony w przestrzeni kosmicznej z elementami mechanik przetrwania - space survival simulator. Chcemy by gra w fazie wczesnego dostępu (Early Access) była udostępniona na platformie Steam do końca tego roku. Później nie wykluczamy wprowadzenia jej na konsole Xbox i PS4.

Kolejne projekty wymagają nakładów finansowych. Jaka jest sytuacja finansowa spółki i jaki może być ten rok pod względem wyników?

Nasza sytuacja finansowa jest stabilna. Mamy zabezpieczone środki na dalszy rozwój w segmencie gier mobilnych i produkcje w segmencie premium. Pierwszy kwartał pod względem wyników był dla nas udany i z optymizmem patrzymy w przyszłość.

T-Bull posiada pakietem akcji The Dust, w lutym spółka zawarła umowę o wspólnych działaniach. Czy to oznacza, że traktujecie inwestycję w The Dust jako długoterminową?

Jesteśmy jednym z założycieli The Dust. Spółka dobrze się rozwija, a posiadane udziały traktujemy jako inwestycję długoterminową. Pod koniec lutego zawarliśmy umowę na wspólne działania promocyjne i marketingowe dotyczące wydawanych gier. Produkowane przez T-Bull gry są pobierane przez użytkowników na całym świecie w milionowych ilościach, co może być potencjalnym dużym rynkiem dla reklamy gier The Dust. Z drugiej strony The Dust skupiony jest na produkcji kilku gier PC, w tym gry opartej na twórczości Jacka Piekary. Jest ona dedykowana innemu typowi gracza niż użytkownicy gier naszej spółki. Promocja naszych tytułów na rynku gier The Dust będzie istotnym poszerzeniem potencjalnego rynku zbytu.

Strategia T-Bull zakłada także budowanie spójnego portfolio pomiędzy platformami mobilnymi, a stacjonarnymi (PC i konsole). Jak to będzie wyglądało w praktyce?

Naszą intencją jest by przy tworzeniu dużych produkcji na urządzenia PC i konsole Xbox oraz PS4 tworzyć dodatkowo aplikacje na urządzenia mobilne. Umiejętne połączenie platform stacjonarnych z mobilnymi pozwoli nam lepiej związać graczy z daną produkcją i w konsekwencji wygenerować większy dochód. Chcielibyśmy co roku wprowadzać na rynek jedną dużą produkcję z segmentu premium. Do tego kilka w wersji mobilnej, ale coraz pełniejszych, jeśli chodzi o treść, tak by gra mogła przynosić wpływy przez kilka lat.

Istotnym elementem rozwoju dla spółki są też prace badawczo-rozwojowych. Kilka dni temu T-Bull złożył wniosek o dofinansowanie kolejnego projektu. Czego on dotyczy?

Dofinansowanie, o które się ubiegamy dotyczy projektu automatycznego systemu optymalizacji parametrów graficznych gier mobilnych, który posłuży do optymalizacji parametrów wydajności gry mobilnej na różnych platformach sprzętowych. Wartość projektu to 5,8 mln zł, a kwota ewentualnego dofinansowania wynosi 4,4 mln zł. 

Będzie to trzeci projekt, który chcemy realizować w ramach programu sektorowego GameINN. Pierwszy kończymy zgodnie z planem 30 kwietnia. Jego wartość to 6,2 mln zł, a kwota dofinansowania sięgnęła 4,3 mln zł. Projekt polegał na opracowaniu platformy służącej do zarządzania treścią, zasobami graficznymi oraz interakcjami w multiplatformowych grach mobilnych. Drugi projekt o wartości 6,4 mln zł i kwocie dofinansowania 4,9 mln zł rozpoczynamy 1 maja tego roku. W ramach tych prac powstanie system zapewniający kompleksową ochronę graczy przed toksycznymi zachowaniami występującymi w cyberprzestrzeni.

Dziękuję za rozmowę.

Zobacz inne aktualności Akcjonariat :


Jest zmiana terminu wdrożenia systemu transakcyjnego GPW WATS

Zarząd Giełdy zdecydował o przyjęciu rekomendacji Komitetu Wdrożenia Systemu GPW WATS dotyczącej przesunięcia terminu produkcyjnego uruchomienia noweg...

DRUTEX ze światową premierą

DRUTEX w dniach 19-22 marca br. wziął udział w targach Fensterbau Frontale w Norymberdze. Jako jeden z pierwszych na świecie producentów stolarki okie...

Render Cube zadebiutowało na głównym rynku GPW

Pierwszą sesję akcje producenta gier rozpoczęły od zwyżki sięgającej 3,4 proc. do poziomu 122 zł. Spółka przeszła na główny parkiet z NewConnect. Ren...

AI wśród najważniejszych trendów technologicznych

Nowe trendy technologiczne pokazują firmom, że w epoce generatywnych narzędzi najważniejsze jest utrzymanie zintegrowanej strategii biznesowej, solidn...

Zobacz wywiady Akcjonariat :


Mniejszościowi akcjonariusze Nextbike Polska niezadowoleni z działań zarządu

Część akcjonariuszy ma szereg uwag do działalności zarządu Nextbike Polska SA. Zarzucają sternikom spółki m.in. faworyzowanie większościowego akcjonar...

[Wywiad] Erbud liczy na wymierne korzyści dzięki certyfikatowi EMAS

Nie jesteś zielony, to nie dostaniesz kontraktu – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes pierwszej w Polsce firmy budowlanej z certyfikatem EMAS. Erbud oraz...

[Wywiad] Kupiec SA stawia na spedycję i nieruchomości, celuje w nowe rekordy

Chcielibyśmy rozwijać się w oparciu o dwie linie biznesowe: spedycję i nieruchomości. W związku z planowanym dofinansowaniem spedycji oczekiwalibyśmy...

[Tydzień z e-commerce] Oponeo.pl dostrzega nowe trendy w e-commerce

Jednym z podstawowych wyzwań, które stoją przed sklepami online w najbliższych miesiącach, jest zwiększenie przejrzystości ścieżki zakupowej dla klien...

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies