Marka LPP debiutuje w Mediolanie

W połowie września LPP otworzyło pierwszy salon Reserved we Włoszech, przy prestiżowej Corso Vittorio Emanuele II w Mediolanie. To kolejny etap rozwoju sieci sprzedaży w ramach strategii wzmacniania pozycji firmy w Europie Zachodniej. W planach są już następne otwarcia – w Mediolanie i miastach północnych Włoch, gdzie poza Reserved pojawią się pierwsze salony Mohito. Łącznie powierzchnia handlowa LPP w nowych lokalizacjach przekroczy 9 tys. mkw. Tym samym – wraz z Sinsay, które zadebiutowało we Włoszech w grudniu ub. r., na Półwyspie Apenińskim obecne będą salony trzech marek gdańskiego producenta odzieży.

poniedziałek, 18 września 2023 r.

Po udanym debiucie najmłodszej marki Sinsay we Włoszech pod koniec ub. r., LPP podjęło decyzję o uruchomieniu kolejnych lokalizacji w tym kraju. Otwarcie pierwszego salonu Reserved w sercu Mediolanu to ważny krok na drodze do wzmocnienia pozycji spółki w Europie Zachodniej, gdzie po opuszczeniu w ub. r. rynku rosyjskiego firma zdecydowała się przenieść ciężar swoich działań biznesowych. 

- Zmiany w globalnej gospodarce wywołane konfliktem w Ukrainie skłoniły nas do wyznaczenia nowych kierunków rozwoju. Skupiamy się na krajach południowej i zachodniej części Europy, gdzie otwieramy kolejne salony i zwiększamy dostępność oferty w e-commerce. W ramach realizowanej strategii zaledwie kilka tygodni temu uruchomiliśmy drugi salon Reserved w Londynie. Teraz przyszedł czas na pierwsze kroki marki w sercu Mediolanu, a przed nami kolejne ważne otwarcia w tym kraju. Stawiamy na sukcesywne powiększanie powierzchni handlowej na konkurencyjnych rynkach, ale i w lokalizacjach o wysokim potencjale sprzedażowym. W tym roku zaplanowaliśmy otwarcie łącznie 400 nowych sklepów w Polsce i za granicą – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Poza debiutem Reserved przy prestiżowej Corso Vittorio Emanuele II w najbliższych miesiącach marka pojawi się w następnych lokalizacjach we Włoszech, w tym m.in. przy mediolańskiej Corso Buenos Aires 59, gdzie powstanie drugi salon Reserved o pow. przekraczającej 1 500 mkw. Flagowy brand LPP będzie można znaleźć też w nowym centrum handlowym Merlata Bloom, gdzie zadebiutuje również Mohito. Podwójne otwarcia tych marek odbędą się wkrótce w kolejnych centrach handlowych w miastach północnych Włoch, zwiększając powierzchnię handlową LPP o ponad 9 tys. mkw. Tym samym, po planowanych debiutach Reserved i Mohito, na Półwyspie Apenińskim obecne będą już trzy brandy gdańskiej spółki. Najmłodszy z nich – Sinsay, działa na włoskim rynku od grudnia ub. r. i również otwiera kolejne salony.

- W najbliższych miesiącach stawiamy na mocny rozwój sieci stacjonarnej we Włoszech, dzięki czemu polska oferta modowa dotrze do klientów z różnych części tego kraju, sukcesywnie zwiększając nasz potencjał sprzedażowy. Obecność trzech marek LPP na rynku włoskim pozwoli odpowiedzieć na potrzeby zróżnicowanych grup konsumentów. Widzimy, że klienci europejscy chętnie sięgają po nasze kolekcje. W tym kontekście istotny był wybór lokalizacji na debiut flagowej marki we włoskiej stolicy mody. Salon Reserved przy prestiżowej Corso Vittorio Emanuele II pozwoli nam budować rozpoznawalność oferty LPP w skali międzynarodowej – dodaje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP.

Lokalizacja wybrana na włoski debiut Reserved jest najważniejszą ulicą handlową oraz jedną z głównych arterii spacerowych w mieście – łączy Piazza del Duomo z Piazza San Babila. Rocznie przemierza ją około 8 mln turystów. W pierwszym sklepie Reserved na tym rynku klientów powita przyjazne i neutralne wnętrze nowego konceptu, za który odpowiada Studio 1:1. Zostały w nim wykorzystane charakterystyczne elementy designu nawiązujące do polskiego wzornictwa, inspirowane polskim krajobrazem i tradycyjnymi materiałami, jak np. ręcznie wyplatana wiklina. W nowej aranżacji salonu oryginalne rozwiązania projektowe łączą się z bardziej zrównoważonym podejściem. Kluczowe są zastosowane tu nowoczesne systemy telemetrii i optymalnego zarządzania oświetleniem, dzięki którym zużycie energii w tym obszarze będzie niższe o 30 proc. 

Debiutowi Reserved na włoskim rynku towarzyszy także limitowana kolekcja Ciao Milano! składająca się z 27 modeli ubrań oraz 11 akcesoriów, zaprojektowanych na okres przejściowy między zmieniającymi się sezonami. 

- W kolekcji Ciao Milano! tradycja spotyka się z nowoczesnością, a wschód miesza się z zachodem. Projekty dyskretnie nawiązują do polskiej kultury i dziedzictwa. Wśród deseni można znaleźć wariację na temat haftów kaszubskich, oryginalnie kaszëbsczi wësziwk, z charakterystycznymi motywami kwiatów w podstawowych kolorach jak błękit, żółty czy czerwień, a także wzory inspirowane malowidłami na chatach w małopolskiej wsi Zalipie. To jeden z najpiękniejszych zakątków w Polsce, z tradycją barwnych kwiatowych malowideł na ścianach sięgającą XIX wieku. Formy i proporcje sylwetek, w najmodniejszym w tym sezonie wydaniu, nawiązują bezpośrednio do tradycyjnego krawiectwa, z którego słyną z kolei Włochy.  Jakości premium oraz stonowana kolorystyka kolekcji z akcentem czerwieni tworzą kobiece, a jednocześnie typowo miejskie sylwetki. Propozycje te zgrabnie budują całą sezonową szafę, oferując ubrania zarówno na dzień jak i na specjalną okazję – mówi Anna Sołtys, dyrektorka biura projektowego Reserved w Warszawie, odpowiedzialnego za kolekcję.

Kolekcja Ciao Milano! trafiła 15 września br. do sprzedaży stacjonarnej w Mediolanie, we flagowych salonach marki w Polsce i za granicą, a także do sklepu internetowego oraz aplikacji Reserved. 
 

Zobacz inne aktualności Akcjonariat :


Spodziewany dołek w październiku

Sierpień i wrzesień przyniosły sezonową korektę. W wariancie bazowym lokalnego dołka oczekiwalibyśmy w październiku. Następnie zakładamy poprawę koniu...

MotoBarometr 2023: Auta elektryczne pozostaną droższe niż spalinowe

Wprowadzenie do sprzedaży od 2035 roku nowych samochodów tylko z napędem elektrycznym może słono kosztować polskich kierowców i przede wszystkim środo...

Wysyp nowych zleceń dla Passusa

Passus zdobył zlecenie na usługę serwisu pogwarancyjnego dla systemu monitorowania ruchu i wydajności sieci oraz aplikacji. Jego wartość minimalna 9,5...

Ipopema obniżyła wycenę akcji ML System

Analitycy Ipopema Securities wyznaczyli wartość godziwą akcji spółki na 87,2 zł (-5 proc. względem wcześniejszej) i jednocześnie podtrzymali rekomenda...

Zobacz wywiady Akcjonariat :


Mniejszościowi akcjonariusze Nextbike Polska niezadowoleni z działań zarządu

Część akcjonariuszy ma szereg uwag do działalności zarządu Nextbike Polska SA. Zarzucają sternikom spółki m.in. faworyzowanie większościowego akcjonar...

[Wywiad] Erbud liczy na wymierne korzyści dzięki certyfikatowi EMAS

Nie jesteś zielony, to nie dostaniesz kontraktu – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes pierwszej w Polsce firmy budowlanej z certyfikatem EMAS. Erbud oraz...

[Wywiad] Kupiec SA stawia na spedycję i nieruchomości, celuje w nowe rekordy

Chcielibyśmy rozwijać się w oparciu o dwie linie biznesowe: spedycję i nieruchomości. W związku z planowanym dofinansowaniem spedycji oczekiwalibyśmy...

[Tydzień z e-commerce] Oponeo.pl dostrzega nowe trendy w e-commerce

Jednym z podstawowych wyzwań, które stoją przed sklepami online w najbliższych miesiącach, jest zwiększenie przejrzystości ścieżki zakupowej dla klien...

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies