Dynamiczny wzrost pierwszej marży, tj. przychodów pomniejszonych o koszty akwizycji graczy, jest konsekwencją m.in. sezonowego zmniejszenia wydatków na pozyskiwanie graczy. Wydatki na UA w listopadzie 2023 r. wyniosły niespełna 3,2 mln zł, wobec niemal 3,9 mln zł w październiku i 0,6 mln zł przed rokiem. 17-proc. redukcji inwestycji (m/m.) w bazę graczy towarzyszyła tylko 5-proc. zmniejszenie przychodów w porównaniu do sprzedaży z października br.
Kluczowy produkt Artifex Mundi – Unsolved, aplikacja umożliwiająca graczom dostęp w formule free-to-play do części z najlepszych gier HOPA z portfela Artifex Mundi, wypracował w listopadzie br. 6,9 mln zł przychodów (1,8 mln zł przed rokiem i 7,3 mln zł w październiku br.), osiągając rekordowe 3,7 mln zł pierwszej marży (8% więcej niż w październiku br., 234% wzrost rdr.)
Po 11 miesiącach 2023 r. przychody Artifex Mundi wyniosły 75,1 mln zł, ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. Przychody pomniejszone o koszty akwizycji graczy za 11 miesięcy br. wyniosły 36,8 mln zł, wobec 23,8 mln zł w okresie styczeń-listopad 2022 r.
- Mamy za sobą kolejny udany miesiąc, również w wymiarze finansowym. Istotne ograniczenie wydatków na UA tylko w nieznacznym stopniu zmniejszyło średnie dzienne przychody z komercjalizacji Unsolved, a kluczowe KPI w tym okresie kształtują się na poziomie wyższym od zakładanych. Konsekwentnie realizujemy plan rozwoju aplikacji, m.in. przygotowując się do zintensyfikowania kampanii marketingowych począwszy od ostatniego tygodnia grudnia – komentuje Przemysław Błaszczyk, prezes Artifex Mundi.