Brand24 utrzymuje tempo wzrostu

O 23,5 proc. do 7,9 mln zł zwiększyła się rok do roku sprzedaż usług Brand24 w pierwszym kwartale 2024 r. Oznacza to, że spółka odnotowuje zbliżoną dynamikę wzrostu jak przez cały – rekordowy – rok 2023.

poniedziałek, 03 czerwca 2024 r.

Globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów uzyskał w pierwszym kwartale bieżącego roku 7,9 mln zł przychodów, wobec 6,4 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., czyli o ponad 23 proc. więcej r/r/. Licząc jednak dynamikę w dolarze, który jest główną walutą przychodową dla spółki, wzrost wyniósł 36 proc., ale został zniwelowany umocnieniem złotówki do USD. Zysk netto ukształtował się w raportowanym okresie na poziomie 1,2 mln zł, podczas gdy w porównywanym okresie był to niecały 1 mln zł. 

- Zakończony kwartał stał pod znakiem systematycznego i dynamicznego rozwoju naszego biznesu. Na wyniki poniżej przychodów miały w dużej mierze kwestie księgowe, niegotówkowe – głównie rozliczenie dotacji i księgowanie poniesionych wcześniej kosztów R&D. Warto zauważyć, że w samym I kw. wygenerowaliśmy 2,6 mln zł przepływów gotówkowych z działalności operacyjnej – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

- To, co nas cieszy, to wzrost skali – zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jaki i przychody, jakie przynoszą. Powtarzalne przychody (MRR) wyniosły w tym okresie ponad 620 tys. USD (+30% r/r), czyli ok. 2,5 mln zł. Z kolei całkowite ARPU (średni przychód na klienta) osiągnęło kwotę 159 USD (633 zł), a ARPU na nowych klientach wzrosło o 32 proc. rok do roku do 192 USD (768 zł). To już 9 kwartał tak mocnych wzrostów. Rośniemy na rynkach zagranicznych, o trzy czwarte wzrosły nam przychody z segmentu Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów. Na koniec marca ARR w Brand24 sięgnął 32 mln zł – mówi Michał Sadowski, prezes Brand24.

- Chcemy jednocześnie wciąż ulepszać i rozwijać nasze narzędzia. Uruchomiliśmy już między innymi AI Wnioski – funkcję, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych, wyręczając użytkownika i dostarczając mu gotowe wnioski. Pojawiły się też m.in. funkcje AI detekcji anomalii, czy AI analiza tematów. I pracujemy intensywnie nad kolejnymi zastosowaniami AI właściwie w całym naszym biznesie - podsumowuje Michał Sadowski.


Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r. 
 

Zobacz inne aktualności Brand24 :


Brand24 notuje kolejny wzrost przychodów

O 37 proc. rok do roku wzrosły w trzecim kwartale powtarzalne przychody (MRR) Brand24 i wyniosły 726 tys. USD. Sporo – bo o 12 proc. – spółka zwiększy...

Brand24: Priorytetem zwiększenie skali

16,3 mln zł sprzedaży wypracował wrocławski Brand24 od stycznia do czerwca 2024 r. Oznacza to 25-procentowy wzrost rok do roku.

Brand24 rośnie dalej

Niemal o jedną czwartą wrosły w pierwszym półroczu przychody Brand24 w stosunku do tego samego okresu w 2023 r. – wynika z szacunkowych danych zarządu...

Brand24: kolejny kwartał z mocnymi wzrostami

O 32 proc. rok do roku wzrosły w II kw. powtarzalne przychody (MRR) Brand24 i wyniosły 650 tys. USD. W stosunku do I kw. 2024 r. MRR wzrósł o 5 proc.

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies