Globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów uzyskał w pierwszym kwartale bieżącego roku 7,9 mln zł przychodów, wobec 6,4 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., czyli o ponad 23 proc. więcej r/r/. Licząc jednak dynamikę w dolarze, który jest główną walutą przychodową dla spółki, wzrost wyniósł 36 proc., ale został zniwelowany umocnieniem złotówki do USD. Zysk netto ukształtował się w raportowanym okresie na poziomie 1,2 mln zł, podczas gdy w porównywanym okresie był to niecały 1 mln zł.
- Zakończony kwartał stał pod znakiem systematycznego i dynamicznego rozwoju naszego biznesu. Na wyniki poniżej przychodów miały w dużej mierze kwestie księgowe, niegotówkowe – głównie rozliczenie dotacji i księgowanie poniesionych wcześniej kosztów R&D. Warto zauważyć, że w samym I kw. wygenerowaliśmy 2,6 mln zł przepływów gotówkowych z działalności operacyjnej – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.
- To, co nas cieszy, to wzrost skali – zarówno jeśli chodzi o liczbę klientów, jaki i przychody, jakie przynoszą. Powtarzalne przychody (MRR) wyniosły w tym okresie ponad 620 tys. USD (+30% r/r), czyli ok. 2,5 mln zł. Z kolei całkowite ARPU (średni przychód na klienta) osiągnęło kwotę 159 USD (633 zł), a ARPU na nowych klientach wzrosło o 32 proc. rok do roku do 192 USD (768 zł). To już 9 kwartał tak mocnych wzrostów. Rośniemy na rynkach zagranicznych, o trzy czwarte wzrosły nam przychody z segmentu Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów. Na koniec marca ARR w Brand24 sięgnął 32 mln zł – mówi Michał Sadowski, prezes Brand24.
- Chcemy jednocześnie wciąż ulepszać i rozwijać nasze narzędzia. Uruchomiliśmy już między innymi AI Wnioski – funkcję, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych, wyręczając użytkownika i dostarczając mu gotowe wnioski. Pojawiły się też m.in. funkcje AI detekcji anomalii, czy AI analiza tematów. I pracujemy intensywnie nad kolejnymi zastosowaniami AI właściwie w całym naszym biznesie - podsumowuje Michał Sadowski.
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r.