Autorzy raportu wskazują, że od początku II kwartału br. byliśmy świadkami sporej anomalii dotyczącej kosztu pozyskiwania użytkowników, którego znaczący wzrost w tym okresie wynikał w głównej mierze ze wzmożonych działań konkurencji (większa ilość premier, podnoszenie wydatków na UA), jak i agresywnego marketingu ze strony nowej platformy sprzedażowej Temu.
- Wywindowane CPIs wymusiły na spółce ograniczenie wydatków na akwizycję (11,7 mln zł; +13 proc. r/r, -16 proc. q/q), co przełożyło się na spadek q/q przychodów z „Unsolved” do poziomu 22,6 mln zł (+35 proc. r/r; -8 proc. q/q).
Całościowo na poziomie przychodów Artifex w omawianym kwartale wypracował 24,6 mln zł (+26 proc. r/r; -10 proc. q/q), z czego za 92 proc. odpowiadał segment F2P generując 22,8 mln zł (+33% r/r, -9% q/q). Monetyzacja „Bladebound” kontynuowała trend spadkowy, a tytuł ten wygenerował ok. 0,1 mln zł (-60 proc. r/r, -35 proc. q/q). Mimo systematycznego portowania kolejnych gier (2; płasko q/q), regresji uległy również przychody z segmentu gier HOPA, które w 2Q’24 wyniosły 1,8 mln zł (7 proc. całości; -24 proc. q/q, -27 proc. q/q). Obszar gier premium dołożył od siebie skromne 0,1 mln zł (o 14 proc. mniej r/r) – podaje DM BDM.
Biuro wskazuje, że w omawianym okresie, pogorszenie q/q generowanych wyników przez „Unsolved” przełożyło się na obniżenie poziomu wypłacanych przez spółkę tantiem. Jednocześnie redukcja nakładów na UA przyczyniła się do delikatnego wzrostu poziomu tego kosztu w relacji do przychodów. W związku z dalszym zwiększeniem zatrudnienia (+8-9 osób) podwyższeniu uległ poziom nakładów na produkcję gier.
- Na poziomie skoryg. EBITDA zakładamy regresję wyników q/q o 6 proc. do 9,0 mln zł, co jest efektem wspomnianego pogorszenia warunków rynkowych. Jednocześnie pragniemy zauważyć, iż prognoza ta implikuje wzrost wyniku r/r o 36 proc.. W obszarze działalności finansowej oczekujemy wpływu z odsetek na poziomie ok. 0,5 mln zł. W naszych prognozach, zakładamy, że spółce w 2Q’24 udało się wypracować 7,3 mln zł skoryg. zysku netto (+30 proc. r/r).
Mimo znaczącej progresji wyników r/r, neutralnie odbieramy miniony kwartał. Pragniemy zauważyć, iż zostały one wygenerowane koszem przyszłych okresów, w efekcie ograniczenia skali inwestycji w pozyskiwanie użytkowników, wymuszonego pogorszeniem warunków rynkowych. Mając na uwadze sezonowość, jak i oczekując normalizacji sytuacji na rynku, spodziewamy się, że walka o powrót do wyraźniejszych wzrostów przychodów z „Unsolved” będzie prawdopodobnie możliwa dopiero w okolicach września – wskazuje DM BDM.