DM BDM prognozuje 9 mln zł kwartalnej EBITDA Artifex Mundi

Analitycy DM BDM oczekują, że spółka w II kwartale br. osiągnęła 24,6 mln zł przychodów (+25,7 proc. r/r) i 9 mln zł (+35,5 proc. r/r) skorygowanej EBITDA.

piątek, 26 lipca 2024 r.

Autorzy raportu wskazują, że od początku II kwartału br. byliśmy świadkami sporej anomalii dotyczącej kosztu pozyskiwania użytkowników, którego znaczący wzrost w tym okresie wynikał w głównej mierze ze wzmożonych działań konkurencji (większa ilość premier, podnoszenie wydatków na UA), jak i agresywnego marketingu ze strony nowej platformy sprzedażowej Temu.

- Wywindowane CPIs wymusiły na spółce ograniczenie wydatków na akwizycję (11,7 mln zł; +13 proc. r/r, -16 proc. q/q), co przełożyło się na spadek q/q przychodów z „Unsolved” do poziomu 22,6 mln zł (+35 proc. r/r; -8 proc. q/q).

Całościowo na poziomie przychodów Artifex w omawianym kwartale wypracował 24,6 mln zł (+26 proc. r/r; -10 proc. q/q), z czego za 92 proc. odpowiadał segment F2P generując 22,8 mln zł (+33% r/r, -9% q/q). Monetyzacja „Bladebound” kontynuowała trend spadkowy, a tytuł ten wygenerował ok. 0,1 mln zł (-60 proc. r/r, -35 proc. q/q). Mimo systematycznego portowania kolejnych gier (2; płasko q/q), regresji uległy również przychody z segmentu gier HOPA, które w 2Q’24 wyniosły 1,8 mln zł (7 proc. całości; -24 proc. q/q, -27 proc. q/q). Obszar gier premium dołożył od siebie skromne 0,1 mln zł (o 14 proc. mniej r/r) – podaje DM BDM.

Biuro wskazuje, że w omawianym okresie, pogorszenie q/q generowanych wyników przez „Unsolved” przełożyło się na obniżenie poziomu wypłacanych przez spółkę tantiem. Jednocześnie redukcja nakładów na UA przyczyniła się do delikatnego wzrostu poziomu tego kosztu w relacji do przychodów. W związku z dalszym zwiększeniem zatrudnienia (+8-9 osób) podwyższeniu uległ poziom nakładów na produkcję gier.

- Na poziomie skoryg. EBITDA zakładamy regresję wyników q/q o 6 proc. do 9,0 mln zł, co jest efektem wspomnianego pogorszenia warunków rynkowych. Jednocześnie pragniemy zauważyć, iż prognoza ta implikuje wzrost wyniku r/r o 36 proc.. W obszarze działalności finansowej oczekujemy wpływu z odsetek na poziomie ok. 0,5 mln zł. W naszych prognozach, zakładamy, że spółce w 2Q’24 udało się wypracować 7,3 mln zł skoryg. zysku netto (+30 proc. r/r).

Mimo znaczącej progresji wyników r/r, neutralnie odbieramy miniony kwartał. Pragniemy zauważyć, iż zostały one wygenerowane koszem przyszłych okresów, w efekcie ograniczenia skali inwestycji w pozyskiwanie użytkowników, wymuszonego pogorszeniem warunków rynkowych. Mając na uwadze sezonowość, jak i oczekując normalizacji sytuacji na rynku, spodziewamy się, że walka o powrót do wyraźniejszych wzrostów przychodów z „Unsolved” będzie prawdopodobnie możliwa dopiero w okolicach września – wskazuje DM BDM.

Zobacz inne aktualności ARTIFEX MUNDI :


Artifex Mundi zaczął rok od wzrostów

Notowany na GPW producent i wydawca gier w pierwszym miesiącu nowego roku wypracował 9,2 mln zł przychodów, wobec 8,3 mln zł w grudniu 2024 r. oraz 9,...

Artifex Mundi kończy rok z rekordami sprzedaży

Notowany na GPW producent i wydawca gier w grudniu ub.r. wypracował 8,5 mln zł przychodów, wobec 7,5 mln zł przed rokiem. Za gros sprzedaży spółki odp...

Artifex Mundi zwiększa zyski z Unsolved

Notowany na GPW producent i wydawca gier w październiku br. osiągnął blisko 8,5 mln zł przychodów, wobec 8,2 mln zł przed rokiem. Za gros sprzedaży sp...

DM BDM podwyższył rekomendację dla Artifex Mundi

Analitycy biura podnieśli zalecenie z trzymaj do akumuluj, wyznaczając cenę docelową na poziomie 26,4 zł, czyli 13 proc. powyżej obecnej wyceny rynkow...

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies