Brand24 rośnie dalej

Niemal o jedną czwartą wrosły w pierwszym półroczu przychody Brand24 w stosunku do tego samego okresu w 2023 r. – wynika z szacunkowych danych zarządu. Spółka chce utrzymać to tempo w najbliższych kwartałach.

czwartek, 01 sierpnia 2024 r.

Globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów odnotował w pierwszym półroczu  bieżącego roku 16,3 mln zł sprzedaży, wobec 13,1 mln zł w analogicznym okresie 2023 r., co daje 25-proc. wzrostu rok do roku. Licząc jednak dynamikę w dolarze, który jest główną walutą przychodową dla spółki, wzrost wyniósł 34 proc., ale został zniwelowany umocnieniem złotówki do USD. 

Jednocześnie zyski Brand24 zostały obciążone kosztami przeprowadzenia procesu przeglądu opcji strategicznych. Spółka informowała o tym już wcześniej. Spowodowało to, że wynik operacyjny wyniósł w pierwszym półroczu - 2,3 mln zł, podczas gdy prze rokiem w tym samym czasie spółka wykazała 2,7 mln zł zysku EBIT. Podobnie wygląda EBITDA, która wyniosła -0,3 mln zł, przy +4 mln zł przed rokiem. 

- 25-30-procentowe tempo wzrostu biznesu to cel bazowy, jaki mamy na najbliższe kwartały. Wprowadziliśmy do oferty dla największych klientów szereg nowych narzędzi AI i chcemy monetyzować pojawiające się funkcje premium. Dlatego testujemy wyższe ceny abonamentów – na razie na nowym klientach. Jeśli zostaną dobrze przyjęte, to stopniowo będziemy stosować je do całego portfolio – wyjaśnia Michał Sadowski, prezes Brand24.

- Patrząc na nasze kluczowe wskaźniki, w drugim kwartale osiągnęliśmy MRR na poziomie 650 tys. USD, czyli ok. 2,6 mln zł. W tym samym czasie ARPU wzrosło o 28 proc. do 165 USD (657 zł). Na nowych klientach było jeszcze wyższe osiągając niemal 200 USD na konto. Insights24, gdzie tworzymy zaawansowane analizy dla najbardziej wymagających klientów coraz więcej dodaje do sprzedaży stricte abonamentowej – mówi Michał Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r. 
 

Zobacz inne aktualności Brand24 :


Brand24: Kolejny wzrost przychodów w III kwartale

O 29 proc. rok do roku wzrosły w III kw. przychody Brand24. Zysk netto sięgnął 0,9 mln zł, co jest poziomem zbliżonym do tego samego okresu rok wcześn...

Brand24 notuje kolejny wzrost przychodów

O 37 proc. rok do roku wzrosły w trzecim kwartale powtarzalne przychody (MRR) Brand24 i wyniosły 726 tys. USD. Sporo – bo o 12 proc. – spółka zwiększy...

Brand24: Priorytetem zwiększenie skali

16,3 mln zł sprzedaży wypracował wrocławski Brand24 od stycznia do czerwca 2024 r. Oznacza to 25-procentowy wzrost rok do roku.

Brand24: kolejny kwartał z mocnymi wzrostami

O 32 proc. rok do roku wzrosły w II kw. powtarzalne przychody (MRR) Brand24 i wyniosły 650 tys. USD. W stosunku do I kw. 2024 r. MRR wzrósł o 5 proc.

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies