Narastająco po trzech kwartałach Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 158,1 mln zł (+4,3% r/r). EBITDA osiągnęła poziom 22,2 mln zł (+9,9% r/r), a zysk netto wzrósł do 11,06 mln zł (+6,3% r/r). Kraj, stanowiący 66% sprzedaży, pozostaje motorem napędowym rozwoju.
Kluczowym wydarzeniem na początku czwartego kwartału było rozpoczęcie działalności przez MBS Sonel GmbH w Niemczech, co wpisuje się w długofalową strategię ekspansji na rynkach międzynarodowych. Niemcy, Indie, Singapur oraz kraje Ameryki Łacińskiej i Bliskiego Wschodu pozostają strategicznymi kierunkami rozwoju Grupy.
- W trzecim kwartale 2024 roku odnotowaliśmy satysfakcjonujące wyniki, osiągając wzrosty na każdym poziomie zyskowności. Nasza strategia rozwoju, oparta na ekspansji międzynarodowej i innowacjach produktowych, przynosi efekty. Szczególnie cieszy nas rosnące znaczenie rynków niemieckiego, indyjskiego oraz Bliskiego Wschodu, które otwierają przed nami nowe możliwości. Jednocześnie skupiamy się na dalszej poprawie efektywności operacyjnej, w tym optymalizacji zapasów magazynowych. Skupiamy się na rynkach takich jak Niemcy, które stanowią nasz kluczowy projekt w kontekście nowej spółki i potencjału tego rynku, mimo że kraj ten zmaga się z trudnościami gospodarczymi. Jednocześnie inwestujemy w rozwój w Indiach, Singapurze oraz krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie szczególnie obiecująco prezentuje się Meksyk. Widzimy również duże perspektywy na Bliskim Wschodzie, a także w Holandii, Hiszpanii, Skandynawii oraz Europie Środkowo-Wschodniej, która korzysta na swoim strategicznym położeniu geopolitycznym – powiedział Tomasz Wiśniewski, prezes Sonel.
Narastająco po trzech kwartałach 2024 roku, na poziomie jednostkowym, Sonel osiągnął przychody w wysokości 110,9 mln zł (+4,9% r/r), EBIT 10,3 mln zł (+14,7% r/r), a zysk netto 9,3 mln zł (+27,3% r/r).