Brand24: Kolejny wzrost przychodów w III kwartale

O 29 proc. rok do roku wzrosły w III kw. przychody Brand24. Zysk netto sięgnął 0,9 mln zł, co jest poziomem zbliżonym do tego samego okresu rok wcześniej.

poniedziałek, 02 grudnia 2024 r.

Giełdowy Brand24 – globalny dostawca narzędzi i usług do monitorowania mediów – już 11 kwartał z rzędu zalicza skokowy wzrost przychodów. W III kw. 2024 r. wzrosły o niemal jedną trzecią do 9 mln zł. Dla porównania w III kw. 2021 roku było to ok. 4 mln zł, średniorocznie więc przychody kwartalne rosły o 31 proc. (CAGR). Wysoka sprzedaż to w biznesie abonamentowym naturalny efekt wzrostu ARPU (średni przychód na klienta), który tylko w ostatnich 12 miesiącach wzrósł o jedną trzecią do 185 USD. ARPU na nowych klientach wzrosło o 26 proc. rok do roku i wyniosło w III kw. 2024 r. 227 USD (901 zł), co zwiastuje, że Brand24 nie ma zamiaru zwalniać tempa. W trzecim kwartale tego roku znacznie poprawił się też MRR (miesięczna powtarzalna sprzedaż), który wyniósł 726 tys. USD (+37% r/r), czyli ok. 2,9 mln zł. 

Zysk operacyjny wyniósł w raportowanym okresie niecały 1 mln zł i był 19 proc. niższy niż w III kw. 2023 r. Zysk netto utrzymał się na zeszłorocznym poziomie ok. 0,9 mln zł. Trzeba przy tym pamiętać, że wyniki spółki w tym roku są mocno obciążone jednorazowymi kosztami przeglądu opcji strategicznych i pozyskania inwestora branżowego – amerykańskiej spółki Semrush. 

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, jak dynamicznie się rozwijamy, co jest zasługą pracy całego zespołu. Nieustannie wdrażamy nowe pomysły na skalowanie sprzedaży i dostosowanie naszej oferty do potrzeb klientów korporacyjnych. 

Dzięki temu, możemy sprzedawać bardziej zaawansowane rozwiązania w droższych abonamentach - mówi Michał Sadowski, prezes Brand24. – Co więcej, mimo że nasze narzędzia są na najwyższym światowym poziomie i już teraz wykorzystują zaawansowane funkcjonalności AI, to ceny wciąż mamy zauważalnie niższe niż nasi konkurenci – szczególnie na naszym głównym rynku, czyli w USA. Mamy więc przestrzeń, aby dalej dynamicznie rosnąć, choć przewidujemy, że na pewnym etapie transformacja w stronę klientów enterprise będzie wiązała się z modyfikacją modelu sprzedaży. Sprzedaż do dużych marek jest bardziej skomplikowana, wymaga pracy z działami zakupów i innymi interesariuszami wewnątrz dużych organizacji. Jest to zatem dla nas w przyszłości nie tylko szansa, ale tez wyzwanie – dodaje Michał Sadowski.  

 
Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Spółka ma dominującą pozycję na polskim rynku w swojej kategorii produktowej i z sukcesem komercjalizuje narzędzie na rynku globalnym. Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Na rynku głównym GPW zadebiutowała 11 maja 2021 r. 
 

Zobacz inne aktualności Brand24 :


Brand24 podał szacunkowe wyniki 2024 r.

35,3 mln zł przychodów wypracowała technologiczna spółka w 2024 r. – szacuje zarząd. To o niemal jedną trzecią więcej niż rok wcześniej.

Brand24 w dobrym tempie zwiększa MRR

O 27 proc. rok do roku wzrósł MRR (powtarzalne przychody) Brand24 w IV kw. Kwotowo wyniósł on 726 tys. USD, co jest wynikiem zbliżonym do odnotowanego...

Brand24 notuje kolejny wzrost przychodów

O 37 proc. rok do roku wzrosły w trzecim kwartale powtarzalne przychody (MRR) Brand24 i wyniosły 726 tys. USD. Sporo – bo o 12 proc. – spółka zwiększy...

Brand24: Priorytetem zwiększenie skali

16,3 mln zł sprzedaży wypracował wrocławski Brand24 od stycznia do czerwca 2024 r. Oznacza to 25-procentowy wzrost rok do roku.

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies