Dotychczasowa strategia obowiązuje do końca 2024 roku
- Na horyzoncie mamy nową strategię. Obecna kończy się w 2024 roku. Nie będziemy jej przedłużać. W grudniu mamy posiedzenie Rady Nadzorczej, na którym przedstawimy zarysy nowej strategii i podsumujemy obecną strategię. Nową strategię na lata 2025-2027 chcemy przedstawić w I kwartale przyszłego roku – powiedział na wideokonferencji Tomasz Wiśniewski, prezes zarządu Sonel SA..
Spółka myśli o dalszej ekspansji oraz umocnieniu swojej pozycji na kluczowych rynkach. Podkreśla rosnące znaczenie rynku niemieckiego. Jednocześnie inwestuje w rozwój w Indiach, Singapurze oraz krajach Ameryki Łacińskiej, gdzie szczególnie obiecująco prezentuje się Meksyk. Dostrzega dobre perspektywy na Bliskim Wschodzie, a także w Holandii, Hiszpanii, Skandynawii oraz Europie Środkowo-Wschodniej, która korzysta na swoim strategicznym położeniu geopolitycznym.
Jednym z celów obecnej strategii było osiągnięcie w 2024 roku przychodów na poziomie Grupy w wysokości 250 mln zł.
- Mamy gorący okres. Wszystko zależy od tego jak sprzedaż będzie wyglądała w grudniu. Nie możemy zadeklarować, że osiągniemy taki poziom przychodów, ale na pewno jesteśmy blisko realizacji tych założeń – ocenia Tomasz Wiśniewski.
Narastająco po trzech kwartałach Grupa odnotowała skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 158,1 mln zł (+4,3% r/r). EBITDA osiągnęła poziom 22,2 mln zł (+9,9% r/r), a zysk netto wzrósł do 11,06 mln zł (+6,3% r/r). Kraj, stanowiący 66% sprzedaży, pozostaje motorem napędowym rozwoju.
Capex na ten rok zakłada 17,8 mln zł. Grupa inwestuje w badania i rozwój, które pozwolą na ofertowanie nowych rozwiązań oraz ulepszanie istniejących produktów. Plany na drugie półrocze br. przewidują m.in. wprowadzenie do sprzedaży 5 nowych produktów z obszaru pomiarów bezpieczeństwa sprzętu elektrycznego, stacji ładowania, fotowoltaiki i analizy jakości zasilania.