Kwartalny EBIT Grupy CCC sięgnął 368 mln zł

Grupa w IV kwartale 2024 (listopad’24 – styczeń’25) osiągnęła blisko czterokrotny wzrost zysku operacyjnego i ponad dwukrotnie wyższy, sięgający 525 mln zł, wynik EBITDA. Jednocześnie odnotowała wzrost przychodów i dalsze umocnienie marży brutto. W każdej linii biznesowej utrzymywana była wysoka dyscyplina kosztowa. Kontynuowano pracę nad umacnianiem wysokich rentowności marek CCC i HalfPrice. Skokową poprawę wyniku operacyjnego i EBITDA odnotowała Grupa Modivo, co jest efektem przede wszystkim koncentracji na wysoko rentownej sprzedaży i znacznej redukcji kosztów wynikającej z postępującej integracji z Grupą – informuje CCC.

wtorek, 11 lutego 2025 r.

- Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu - mówi Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodaje - Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach.

Według wstępnych wyników, przychody Grupy CCC w IV kwartale 2024 roku  wyniosły 2,9 mld zł, co stanowi wzrost o 14% r/r. Segment CCC odnotował skokowy wzrost przychodów (+25%), przy jedynie nieznacznie rosnącej powierzchni handlowej (o 1%). Z kolei sieć HalfPrice, która zadebiutowała na dwóch nowych rynkach – w Hiszpanii i Bułgarii, odnotowała dynamikę sprzedaży na poziomie 28%. Dynamika przychodów Grupy Modivo (-3%, w tym Modivo +4%, eobuwie -6%) była pod wpływem strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach oraz zapowiadanym ograniczeniem wydatków na performance marketing i ich koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów.

- Za nami intensywny kwartał, w którym HalfPrice zadebiutował na bardzo perspektywicznym rynku Europy Południowej - w Hiszpanii. Wyniki pierwszego sklepu w tym regionie przerosły nasze oczekiwania i widzimy ogromny potencjał do rozwoju sieci w tej części Europy. Podpisaliśmy również umowę zakupu większościowego pakietu udziałów z właścicielem takich formatów jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore. To transakcja, która wzmacnia naszą pozycję w specjalistycznym segmencie premium, otwierając nową, bardzo perspektywiczną współpracę z topowymi globalnymi markami - powiedział Dariusz Miłek.

W czwartym kwartale Grupa CCC odnotowała wzrost marży brutto o 2 p.p. r/r. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł w każdej linii biznesowej. W największym stopniu umocniła się marża brutto w Grupie Modivo (o ponad 4 p.p.), głównie za sprawą większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży, wzrostu udziału sprzedaży produktów licencyjnych oraz delistowania nierentownych marek z portfolio produktowego. Marża brutto szyldu CCC na sprzedaży w kanałach omnichannel (po wyłączeniu wpływu sprzedaży hurtowej) osiągnęła poziom 57% (wzrost o 1 p.p.). Po raz kolejny poprawę marży odnotował także HalfPrice (+1 p.p.).

W wyniku wysokiej dyscypliny kosztowej, w IV kwartale 2024 wskaźnik kosztów do przychodów Grupy CCC był niższy r/r o ponad 8 p.p. i wyniósł 35%. Jest to już szósty kwartał z rzędu konsekwentnej poprawy tego wskaźnika. Każdy z szyldów zanotował jego wyraźny spadek: CCC o 7 p.p., HalfPrice o 5 p.p. Największą redukcję kosztów odnotowała Grupa Modivo, w której wskaźnik kosztów do przychodów zmniejszył się aż o 12 p.p. r/r - co w ujęciu nominalnym oznacza koszty niższe o 30%. Powyższe jest wynikiem działań mających na celu odbudowę i umocnienie rentowności Grupy Modivo poprzez szeroko zakrojoną integrację oraz maksymalne wykorzystanie synergii w Grupie CCC.

W IV kwartale 2024 roku Grupa CCC wypracowała wynik operacyjny na poziomie 368 mln zł, co stanowi niemal czterokrotny wzrost rdr oraz 525 mln zł zysku EBITDA (+122% r/r). Do tego wyniku kontrybuował każdy z szyldów. CCC zanotowało 46% wzrost zysku operacyjnego r/r przy marży EBITDA wyższej o 2 p.p. Zysk EBIT HalfPrice zwiększył się ponad dwukrotnie (+107%), a rentowność EBITDA umocniła się o 4 p.p. Grupa Modivo wypracowała zysk operacyjny wyższy o 181 mln zł i EBITDA o 179 mln zł (skokowy wzrost marży EBIT i EBITDA o 18 p.p.).

W całym 2024 roku Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 1,1 mld zł, co stanowi ponad 500% wzrostu r/r oraz 1,7 mld zł zysku EBITDA (+120%).

- Ubiegły rok był dla nas czasem intensywnych i głębokich zmian w Grupie. Z jednej strony cieszy nas poprawa wyników, ale to na pewno nie jest nasze ostatnie słowo. W 2025 roku naszą aspiracją jest osiągnięcie 12 mld zł przychodu i rentowności EBITDA na poziomie 20% – powiedział Prezes Zarządu Grupy CCC - Ze względu na modyfikację modelu biznesowego Grupy Modivo - transformację jej działalności w kierunku centrum operacyjnego biznesu online całej Grupy CCC i związanej z tym konieczności ścisłej integracji operacyjnej wszystkich kanałów i unifikacji bazy klienckiej, rezygnujemy z zapowiadanych wcześniej planów ubiegania się o dopuszczenie akcji Grupy Modivo do obrotu na GPW. Skupiamy się na poprowadzeniu tego biznesu w stronę najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie i jego pełnej integracji ze strukturami Grupy CCC.

Zobacz inne aktualności Akcjonariat :


Rekordowe przychody GPW

Grupa Kapitałowa Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie osiągnęła w 2024 roku rekordowy przychód na poziome 464,8 mln zł, co oznacza wzrost rok do...

Przedwiośnie w handlu internetowym

Z najnowszych danych GUS wynika, że handel podobnie jak Polacy czeka na wiosnę. Internetowa sprzedaż w lutym br. spadła o 7,4% w porównaniu do styczni...

Przedwiośnie w handlu internetowym

Z najnowszych danych GUS wynika, że handel podobnie jak Polacy czeka na wiosnę. Internetowa sprzedaż w lutym br. spadła o 7,4% w porównaniu do styczni...

Grupa ATAL osiągnęła 295 mln zł zysku netto

Ogólnopolski deweloper po przekazaniu 2460 lokali mieszkalnych i usługowych w 2024 roku wygenerował skonsolidowane przychody na poziomie 1,487 mld zł...

Zobacz wywiady Akcjonariat :


Mniejszościowi akcjonariusze Nextbike Polska niezadowoleni z działań zarządu

Część akcjonariuszy ma szereg uwag do działalności zarządu Nextbike Polska SA. Zarzucają sternikom spółki m.in. faworyzowanie większościowego akcjonar...

[Wywiad] Erbud liczy na wymierne korzyści dzięki certyfikatowi EMAS

Nie jesteś zielony, to nie dostaniesz kontraktu – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes pierwszej w Polsce firmy budowlanej z certyfikatem EMAS. Erbud oraz...

[Wywiad] Kupiec SA stawia na spedycję i nieruchomości, celuje w nowe rekordy

Chcielibyśmy rozwijać się w oparciu o dwie linie biznesowe: spedycję i nieruchomości. W związku z planowanym dofinansowaniem spedycji oczekiwalibyśmy...

[Tydzień z e-commerce] Oponeo.pl dostrzega nowe trendy w e-commerce

Jednym z podstawowych wyzwań, które stoją przed sklepami online w najbliższych miesiącach, jest zwiększenie przejrzystości ścieżki zakupowej dla klien...

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies