HiProMine rośnie i wyraźnie poprawia efektywność operacyjną

W pierwszym kwartale br. polska spółka biotechnologiczna specjalizująca się w zrównoważonej produkcji komponentów do pasz i karm dla zwierząt i nawozów organicznych na bazie larw Hermetii Illucens postawiła na mocną poprawę efektywności operacyjnej oraz jakości. HiProMine chce kontynuować optymalizację na wielu płaszczyznach, przy jednoczesnym, dynamicznym wzroście sprzedaży, budując solidne fundamenty pod dalszy rozwój.

środa, 07 maja 2025 r.

W minionym kwartale Spółka skupiła się na podniesieniu sprawności operacyjnej i optymalizacji kosztowej. W efekcie podjętych działań wzrosła wydajność z metra, tempo produkcji na maszynach, a spadł koszt wytworzenia paszy czy zużycie energii i koszty procesowe. Jest to skokowa różnica – około 30 proc. lepiej niż pół roku wcześniej.

- W nowym zakładzie zrealizowaliśmy szereg projektów mających na celu optymalizację wydajności, zmniejszenie zużycia energii oraz ograniczenie jednostkowych kosztów produkcji. Dzięki temu poprawiła się bieżąca produktywność operacyjna, co daje solidne fundamenty pod dalszy, zrównoważony wzrost Spółki. Nasze plany zakładają kontynuację optymalizacji operacyjnej, popartej dynamicznym wzrostem sprzedaży. Już teraz mogę powiedzieć, że pomimo wyzwań charakterystycznych dla wczesnej fazy rozwoju rynku, wysoka jakość naszych produktów oraz przewaga technologiczna zaczynają przynosić wymierne efekty. Zaufanie klientów przekłada się na coraz większe zainteresowanie naszymi produktami i pozytywne wyniki audytów jakościowych, które obserwujemy już w pierwszych miesiącach bieżącego roku. To wszystko potwierdza słuszność obranej strategii oraz buduje solidne fundamenty pod dalszy rozwój działalności – komentuje Rafał Prendke, prezes zarządu HiProMine.

Po pierwszych trzech miesiącach 2025 roku przychody ze sprzedaży produktów HiProMine zbliżyły się do wartości 3,3 mln zł wobec 254,3 tys. zł osiągniętych w analogicznym okresie 2024 roku.

- W pierwszym kwartale osiągnęliśmy niemal takie same przychody ze sprzedaży produktów jak w całym zeszłym roku. Rosnąca sprzedaż kwartalna wynika z dynamicznego wzrostu zamówień ze strony nowych klientów oraz dalszej współpracy z dotychczasowymi partnerami. Szczególnie cieszą pozytywne sygnały z rynku dotyczące stabilnych parametrów produktów, jak i bardzo dobrych opinii od naszych klientów. Jesteśmy przekonani, że nasza przewaga nad konkurencją wynika z jakości, powtarzalności dostaw, innowacyjności oraz elastyczności w dostosowywaniu się do oczekiwań partnerów handlowych – wskazuje prezes zarządu HiProMine.

Spółka w zeszłym roku rozpoczęła aktywnie działania sprzedażowe, co skutkowało podpisaniem pierwszych kontraktów oraz realizacją dostaw produktów na rynek polski, a także do wielu innych krajów. W I kwartale znaczący przyrost sprzedaży widoczny był w segmencie pet food. Wysoki popyt na produkty HiProMine pozwolił na udane wejście na rynek w segmencie pasz dla zwierząt gospodarskich. Również w minionym kwartale ruszyła sprzedaż jaj, wykorzystując potencjał produkcyjny. Dynamicznie rosnące zapotrzebowanie na produkty Spółki i przyrost liczby klientów we wszystkich sektorach żywienia zwierząt i nawozach jest potwierdzeniem skalowalności modelu biznesowego.

HiProMine posiada w Karkoszowie najnowocześniejszą fabrykę tego typu w Europie, co czyni ją obecnie  jednym z największych dostawców komponentów na bazie owadów na starym kontynencie. Jednocześnie dysponuje Centrum Genetycznego Rozrodu i hodowli Hermetia illucens w Robakowie.

Zobacz inne aktualności Akcjonariat :


The Farm 51 z wyraźnym wzrostem EBITDA

The Farm 51 Group, notowany na rynku NewConnect producent gier wideo, zakończył I kwartał 2025 r. z wyraźną poprawą wyników finansowych. Spółka odnoto...

Pogorszenie nastrojów wśród przedsiębiorców

MIK w maju spadł m/m o 4,3 pkt. do poziomu 98,6 pkt. To pierwszy w tym roku odczyt poniżej poziomu neutralnego (100,0 pkt.), co oznacza przewagę nastr...

Zagranica przynosi nawet 25% przychodów e-sklepów

Choć prawie połowa polskich e-sklepów sprzedaje już za granicą, wciąż wiele firm nie wykorzystuje potencjału rynków międzynarodowych – wynika z raport...

Zagranica przynosi nawet 25% przychodów e-sklepów

Choć prawie połowa polskich e-sklepów sprzedaje już za granicą, wciąż wiele firm nie wykorzystuje potencjału rynków międzynarodowych – wynika z raport...

Zobacz wywiady Akcjonariat :


Mniejszościowi akcjonariusze Nextbike Polska niezadowoleni z działań zarządu

Część akcjonariuszy ma szereg uwag do działalności zarządu Nextbike Polska SA. Zarzucają sternikom spółki m.in. faworyzowanie większościowego akcjonar...

[Wywiad] Erbud liczy na wymierne korzyści dzięki certyfikatowi EMAS

Nie jesteś zielony, to nie dostaniesz kontraktu – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes pierwszej w Polsce firmy budowlanej z certyfikatem EMAS. Erbud oraz...

[Wywiad] Kupiec SA stawia na spedycję i nieruchomości, celuje w nowe rekordy

Chcielibyśmy rozwijać się w oparciu o dwie linie biznesowe: spedycję i nieruchomości. W związku z planowanym dofinansowaniem spedycji oczekiwalibyśmy...

[Tydzień z e-commerce] Oponeo.pl dostrzega nowe trendy w e-commerce

Jednym z podstawowych wyzwań, które stoją przed sklepami online w najbliższych miesiącach, jest zwiększenie przejrzystości ścieżki zakupowej dla klien...

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies