Do 31 marca 2025 r. Chernobylite 2: Exclusion Zone wygenerowało ponad 109 tys. dolarów przychodu netto (po odliczeniu prowizji platformy Steam). Równolegle w ramach działań promocyjnych, sprzedano przeszło 30 tys. egzemplarzy pierwszej części gry oraz dodatków, co przełożyło się na blisko 104 tys. dolarów przychodu netto. W raportowanym okresie spółka zwiększyła swój zysk netto o około 96%.
– Zakończyliśmy pierwszy kwartał br. solidnym wynikiem finansowym, co pokazuje skuteczność naszych działań zarówno w obszarze sprzedaży, jak i rozwoju produktów. Chernobylite pozostaje naszą kluczową marką, a dotychczasowe wyniki osiągnięte przez obie części gry potwierdzają jej potencjał rynkowy. Widzimy pozytywną reakcję graczy na już wprowadzone zmiany w Chernobylite 2 i jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Naszym celem jest dalsze umacnianie pozycji tytułu oraz dążenie do jeszcze lepszych rezultatów w kolejnych kwartałach – mówi Robert Siejka, prezes zarządu The Farm 51.
W I kwartale 2025 r. zespół The Farm 51 koncentrował się na intensywnych pracach produkcyjnych nad tzw. „megapatchem” do Chernobylite 2, który został opublikowany w kwietniu br. Aktualizacja zawierała poprawki błędów zgłaszane przez graczy, zmiany w balansie rozgrywki oraz usprawnienia w zakresie wydajności i interfejsu. W ocenie zespołu była to kluczowa aktualizacja w procesie odbudowy zaufania społeczności graczy.
– Konsekwentnie realizujemy plan aktualizacji gry, który został pozytywnie przyjęty przez graczy. „Megapatch” stanowi fundament pod dalszy rozwój Chernobylite 2 i przybliża nas do osiągnięcia kluczowego celu: ponad 70% pozytywnych recenzji na platformie Steam. Dla nas to nie tylko poprawki błędów, ale także odpowiedź na sugestie naszej społeczności, która odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości Chernobylite 2 – komentuje Wojciech Pazdur, członek zarządu i dyrektor produkcji w The Farm 51.
Spółka jednocześnie kontynuuje prace nad wersjami konsolowymi gry przeznaczonymi na PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S, co zgodnie z zapowiedzią stanowi istotny element strategii rozwoju marki. Oczekuje się, że premiera konsolowych wersji Chernobylite 2 przyczyni się do dalszego wzrostu bazy graczy i zwiększenia sprzedaży na nowych rynkach. Ponadto The Farm 51 pracuje nad dalszym rozszerzaniem zawartości gry zgodnie z roadmapą opublikowaną w kwietniu 2025 r., która obejmuje nowe misje, lokacje oraz mechaniki rozgrywki, które mają na celu podniesienie jakości i atrakcyjności produkcji.
Jednym z najważniejszych wydarzeń kwartału była udana kampania na Kickstarterze, która zakończyła się 13 lutego br. Projekt Chernobylite 2: Exclusion Zone zebrał ponad 200 tys. euro, co stanowiło 211% zakładanego celu (niemal 815 tys. zł). Kampania potwierdziła duże zainteresowanie grą oraz silne zaangażowanie społeczności międzynarodowej.
Dodatkowo w lutym 2025 r. The Farm 51 zawarło dwie strategiczne umowy: z Take It Studio sp. z o.o. z siedzibą w Katowicach, dotyczącą portowania i wydania Chernobylite 2 na konsole PlayStation 5 i Xbox Series X|S oraz dystrybucyjną z Hainan Starlight Everlasting Network Technology Co., Ltd z Chin. Dotyczy ona wyłącznej licencji na dystrybucję gry w wersji PC w krajach Azji Wschodniej. Umowa obejmuje również cyfrową dystrybucję kluczy aktywacyjnych Steam przez lokalne sklepy.
W maju spółka otrzymała również decyzję o przyznaniu dofinansowania w wysokości ponad 2,1 mln zł na realizację projektu badawczo-rozwojowego, którego celem jest stworzenie zaawansowanego środowiska symulacyjnego dla bezzałogowych statków latających (dronów) działających w warunkach walki radioelektronicznej. Całkowity koszt projektu szacowany jest na ponad 4,3 mln zł.