– Polska to dziś jeden z najbardziej dynamicznych rynków e-commerce w Europie – nie tylko z perspektywy lokalnych sklepów, ale także globalnych graczy szukających efektywnego wejścia do Unii Europejskiej. Coraz więcej azjatyckich marek wybiera właśnie nasz kraj jako punkt startowy. Działa u nas ponad 700 spółek koreańskich, w tym głównie restauracji, hoteli i agencji pracy tymczasowej. Koreańczycy są również u nas silni w produkcji części samochodowych i elektroniki. Bardzo mało jest natomiast podmiotów prowadzących sprzedaż internetową, więc apetyt naszego partnera jest wielki – komentuje Arkadiusz Filipowski, prezes Fulfilio. I dodaje: – Polacy są otwarci na nowe rozwiązania i unikalne produkty, a infrastruktura logistyczna, jaką oferujemy, pozwala sprawnie obsługiwać nie tylko krajowe zamówienia, ale w całej Unii Europejskiej. Współpraca z EnoParts pokazuje, jak strategiczny partner może wesprzeć młody, ambitny brand w szybkim i efektywnym skalowaniu działalności w Europie. Nasza rola nie ogranicza się do logistyki – jesteśmy doradcą, integratorem i partnerem na każdym etapie wejścia na rynek.
EnoParts to startup technologiczny z Seulu, który skupuje używane pojazdy w Korei, rozkłada je na części, a następnie naprawia w ramach własnej linii produkcyjnej. Elementy są wysyłane do polskiego magazynu, skąd trafiają bezpośrednio do klientów – indywidualnych i warsztatów samochodowych. Sprzedaż rozpocznie się w czerwcu 2025 r. na Allegro oraz platformach takich jak RRR.LT i B-Parts. We wrześniu br. firma planuje uruchomienie własnego sklepu internetowego, a także marketplace’u z częściami do koreańskich aut.
Wejście EnoParts do Polski to dopiero początek planowanej ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Jeszcze w 2025 roku firma zamierza rozpocząć sprzedaż również w Czechach i Węgrzech, a w kolejnym kroku wejść do Niemiec i Francji. Do końca 2027 roku koreański startup planuje osiągnąć przychody na poziomie 6 mln euro (ok. 25 mln zł). Klientami mają być zarówno użytkownicy indywidualni, jak i warsztaty samochodowe, które szukają tańszej i szybszej alternatywy dla europejskich części zamiennych.
– Zdecydowaliśmy się rozpocząć działalność w Polsce, ponieważ to największy rynek dla koreańskich samochodów w Unii Europejskiej. Ale nasza wizja jest szersza – mówi Gary Hwang, CEO EnoParts. – Chcemy zbudować markę o zasięgu europejskim, która będzie synonimem niezawodnych części do aut koreańskich, ale nie tylko. Korea demontuje rocznie ponad 600 tys. pojazdów, co pozwala nam pozyskiwać wysokiej jakości części w bardzo konkurencyjnych cenach. W połączeniu z możliwościami logistycznymi Fulfilio, możemy szybko skalować nasz model biznesowy i zapewnić klientom w całej Europie dostęp do części nawet 3-krotnie tańszych niż ich odpowiedniki – dodaje Hwang.
Współpraca z EnoParts to kolejny przykład na to, jak Fulfilio konsekwentnie buduje swoją pozycję jako operatora logistycznego pierwszego wyboru dla firm z Azji. Firma nie tylko zapewnia pełną obsługę fulfillmentową (przyjęcie towaru, magazynowanie, kompletację i wysyłkę), ale również wspiera marki w integracji z marketplace’ami, tworzeniu oferty, obsłudze zwrotów oraz w lokalizacji treści marketingowych i wsparciu klientów.
– Wspierając EnoParts, nie jesteśmy tylko magazynem. Pomagamy w zaprojektowaniu całej ścieżki wejścia na europejski rynek: od strategii operacyjnej, przez integrację kanałów sprzedaży, po lokalne doradztwo biznesowe. To dokładnie taki model, jaki wdrażaliśmy wcześniej z markami z Singapuru czy Chin. Dziś śmiało możemy powiedzieć, że Polska to europejski hub dla azjatyckiego e-commerce – mówi Arkadiusz Filipowski.
Eksperci Fulfilio zauważają, że rosnąca liczba polskich e-konsumentów oraz coraz większe otwarcie na zakupy w zagranicznych sklepach sprawiają, że nasz kraj idealnie wpisuje się w strategię ekspansji azjatyckich firm. Konsumenci coraz chętniej wybierają oferty z Chin, Singapuru, ale też z Niemiec i Wielkiej Brytanii. Zwłaszcza, gdy dotyczą produktów unikalnych lub bardziej dostępnych cenowo. Dzięki członkostwu w UE, rozbudowanej infrastrukturze oraz centralnemu położeniu, Polska staje się naturalnym punktem dystrybucji na rynki Europy Zachodniej i Wschodniej. Wysoka jakość usług logistycznych, jaką oferuje Fulfilio, przyciąga nie tylko globalne marketplace’y, ale również wyspecjalizowane marki z Azji.
– Obecnie aż 40% naszych przychodów pochodzi od klientów zagranicznych, ale do końca 2025 roku chcemy zwiększyć ten udział do połowy. Współpraca z takimi markami jak EnoParts pokazuje, że mamy nie tylko know-how, ale i gotową infrastrukturę do obsługi najbardziej wymagających operacji transgranicznych – dodaje Filipowski.