- W przyszłym roku chcemy kontynuować tendencję zmierzające do optymalizacji kosztów. Już udało się je znacząco ograniczyć, głównie w obszarze związanym z płacami. Kolejny przyszłoroczny cel wiąże się z procesem wdrożenia nowych produktów. Zależy nam na dostarczaniu najbardziej zaawansowanych technologicznie produktów, by móc sprzedawać je z wyższą marżą. Od strony sprzedażowej chcemy dużo energii wkładać w pozyskiwanie nowych klientów, aby wrócić do poziomu sprzedaży z najlepszych lat – powiedział na wideokonferencji Adam Żurawski, Prezes Zarządu APLISENS SA.
APLISENS dużą wagę przywiązuje do prac badawcz-rozwojowych. Grupa kontynuuje realizację projektu "Opracowanie i wdrożenie do produkcji nowej generacji przepływomierzy elektromagnetycznych do pomiaru przepływu cieczy o niskiej konduktywności i z wysoką odpornością na prądy błądzące”, współfinansowanego przez NCBR. W tym miesiącu APLISENS otrzymał pierwszą transzę dofinansowania w wysokości 455 tys. zł. Całkowity koszt projektu wynosi 25,9 mln zł, a łączna kwota dofinansowania to 9,4 mln zł. Projekt umożliwi dywersyfikację oferty i wejście w nowe segmenty rynku.
Spółka pracuje nad nową strategią, która ma zostać opublikowana w pierwszych miesiącach 2026 roku. Obecna, trzyletnia strategia kończy się w tym roku. Nowa również ma być w podobnym horyzoncie czasowym. Po trzech kwartałach br. Grupa APLISENS wypracowała 108,5 mln zł. Zysk netto wyniósł 12,7 mln zł