Grupa zamknęła trzy pierwsze kwartał 2019 roku rekordowymi wynikami. Przychody wyniosły 87,7 mln zł (+14,2% r/r), zysk operacyjny 14,5 mln zł (+1,5% r/r), EBITDA 20,3 mln zł (+3,8% r/r), a zysk netto 12,2 mln zł (+2,3% r/r). W rozbiciu na rynki najwięcej ważył rynek dawnej WNP, gdzie sprzedaż sięgnęła 32,6 mln zł (+10,7% r/r). Przychody z rynku polskiego to 30,6 mln zł (+22,1% r/r), a Unii Europejskiej 19,3 mln zł (+10,15 r/r).
- Zakładamy, że przyjęty cel na ten rok, czyli 120 mln zł jest możliwy do realizowania choć w nieco innej konfiguracji na poszczególnych rynkach niż w założonej trzy lata temu strategii. Będzie to możliwe głównie dzięki przychodom z rynku krajowego i WNP. Jeśli chodzi o przyszły rok, to może on być trudny z racji widocznego spowolnienia w Unii Europejskiej. Niemniej zakładamy, że będzie lepszy pod względem sprzedaży niż 2019 r. Liczymy przede wszystkim na dobrą sprzedaż w kraju i rynkach WNP. Na początku przyszłego roku planujemy uruchomić w Radomu nową fabrykę przepływomierzy. Oceniamy, że dzięki tej inwestycji w pierwszych latach będziemy w stanie osiągać kilka milionów złotych dodatkowych przychodów – mówi Adam Żurawski, prezes Aplisensu.
W 2019 roku kończy się okres objęty przyjętą w marcu 2017 roku strategią. Na koniec września Aplisens zrealizował jej sztandarowe założenia i zamierza w I kwartale 2020 roku opublikować nową strategię na kolejne trzy lata.
- To będzie również strategia 3-letnia. W kolejnych latach chcemy nastawić się na nowe produkty oraz rozwój sprzedaży głównie na rynkach zagranicznych. Już teraz eksportujemy do około 100 krajów. W kolejnych latach nie planujemy dużych inwestycji. Po zakończeniu inwestycji w Radomiu nasz potencjał produkcyjny powinien nam wystarczyć na kilka lat – dodaje Adam Żurawski.
Spółka od lat regularnie wypracowuje zyski i dzieli się z nimi akcjonariuszami. Niedawno zrealizował buy back za 11 mln zł. Wcześniej w swojej dziesięcioletniej historii na giełdzie wypłacił poprzez skup akcji własnych 27,9 mln zł, a w postaci dywidend kolejne 29,7 mln zł.
- Mamy praktykę dywidendową, z której wynika, że dywidenda rośnie odrobinę z roku na rok i zapewne chcielibyśmy ten trend w miarę możliwości kontynuować, ale bez określania polityki dywidendowej w strategii – mówi prezes Aplisensu.