[Wywiad] Ultimate Games może podwoić liczbę premier w 2020 roku

Producent niskobudżetowych gier chce w tym roku wprowadzić na rynek ponad 100 nowych tytułów. To w połączeniu ze starym portfolio ma zapewnić dalszą poprawę wyników. W ostatnich tygodniach Ultimate Games widzi dodatkowy wzrost sprzedaży, który wygenerowała sytuacja związana z koronawirusem. Pomagają też rosnące kursy euro i dolara.

poniedziałek, 30 marca 2020 r.

Akcjonariat.pl: Jak na działalność spółki wpływa pandemia związana z koronawirusem?

Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games: Nasza produkcja toczy się normalnie. Posiadamy kilkadziesiąt zespołów deweloperskich, rozproszonych po całej Polsce i kilka zagranicą. Duża część z nich już wcześniej wykonywała swoją pracę zdalnie. Teraz wszystkie zespoły przeszły na taki model pracy, by wyeliminować ryzyko zarażenia się koronawirusem. Z naszego punktu widzenia do czynników ryzyka zaliczyłbym możliwość wystąpienia przerw w świadczonym nam usługach audytorskich czy księgowych, które mogą wynikać z pandemii.

Czy w związku z pozostawaniem w domach dużej części społeczeństwa, Ultimate Games obserwuje większe zainteresowanie grami?

Rzeczywiście obserwujemy wzrost sprzedaży gier - chociażby na platformie Nintendo notujemy kilkudziesięcioprocentową zwyżkę. Jednak w dłuższym terminie trudno przewidzieć wpływ kononawirusa na naszą branżę. Jeżeli epidemia utrzymywałaby się dłużej niż kilka miesięcy, to mocno ucierpi cała gospodarka, a w ślad za tym może nastąpić ograniczenie popytu w segmencie rozrywki.

W zeszłym roku spółka przeprowadziła ponad 60 premier wobec kilkunastu tytułów w 2018 roku, co przełożyło się na skokową poprawę wyników. Ile nowych gier zadebiutuje w tym roku i czy możliwe jest utrzymanie wysokiego tempa poprawy wyników?

W tym roku zakładamy ponad 100 premier, a w samym I kwartale będzie ich około 30. Znaczące zwiększenie ilości premier w połączeniu ze starym portfolio powinno nam zapewnić dalszą poprawię wyników w tym roku. Pytanie w jakim tempie będą rosły? Pierwszy kwartał jest dobry pod względem wyników, lepszy niż w analogicznym okresie 2018 roku. W naszym przypadku jednak to II i III kwartał są tradycyjnie najlepsze w roku. Myślę, że po pierwszym półroczu będzie można precyzyjnej ocenić jak pod względem wyników może wyglądać cały rok.

Niebagatelne znaczenie dla wyników Ultimate Games ma kurs złotego względem euro i dolara. Ostatnio obserwujemy znaczące wzrost kursów obu walut. Jak duży ma to wpływ na osiągane wyniki spółki?

Wpływ jest znaczący, gdyż około 90% sprzedaży realizujemy w euro lub dolarze. W przypadku platformy Steam rozliczenia mamy w dolarach, a Nintendo – w euro. Ostatni wzrost notowań tych walut powoduje, że nasze przychody są wyższe o około 10%. To dużo.

Wracając do aspektów produkcyjnych - jednym z założeń strategicznych spółki jest wyszukiwanie atrakcyjnych nisz na rynku gier. Czy można spodziewać się nowych produkcji w nowych niszach?

Nasza strategia sprawdza się i dlatego chcemy ją kontynuować. Jedną z nisz, w której mocno zaistnieliśmy są gry wędkarskie. W tym segmencie jesteśmy światowym liderem. Nasza flagowa gra Ultimate Fishing Simulator jest najlepiej ocenianą grą wędkarską na platformie Steam. Roczne wpływy z tej gry ze wszystkich kanałów sprzedaży sięgają kilku milionów złotych. Planujemy w tym roku premierę drugiej części Ultimate Fishing Simulator. 

Niemniej nasze zespoły tworzą gry nie tylko z obszarów, w których już mocno zaistnieliśmy. Prowadzimy też preprodukcje w zupełnie nowych niszach. Badamy takie projekty na kilku płaszczyznach, nie tylko pod kątem tematyki, ale chociażby przyszłej dystrybucji. Chcemy dokładnie zdiagnozować opłacalność nowych projektów.

Ultimate Games produkuje dużo gier. Jak wysokie są potrzeby inwestycyjne spółki w tym roku?

Nasz model prowadzonej działalności opiera się na produkcji i dystrybucji dużej ilości, niskobudżetowych i wysokomarżowych gier przez rozproszone niewielkie zespoły deweloperskie. Roczne potrzeby inwestycyjne oceniamy na około 2-4 mln zł rocznie. Finasowanie produkcji nowych gier mamy zapewnione ze środków własnych. Obecnie posiadane przez nas środki to około 5 mln zł.

Dynamiczny rozwój nie przeszkadza Ultimate Games dzielić się zyskiem z akcjonariuszami. W zeszłym roku spółka przyjęła politykę dywidendową. Czy w tym roku można spodziewać się wypłaty kolejnej dywidendy?

Naszą intencją jest by w tym roku wypłacić wyższą dywidendę niż w 2019 roku. W zeszłym roku było to 1,83 mln zł, co dało na jedną akcję 0,35 zł. Na razie za wcześnie na konkrety w sprawie tegorocznej wypłaty. Rekomendację zarządu dotyczącą dywidendy chcielibyśmy przedstawić po publikacji raportu rocznego.

Dziękuję za rozmowę.

Zobacz inne aktualności Akcjonariat :


Spodziewany dołek w październiku

Sierpień i wrzesień przyniosły sezonową korektę. W wariancie bazowym lokalnego dołka oczekiwalibyśmy w październiku. Następnie zakładamy poprawę koniu...

MotoBarometr 2023: Auta elektryczne pozostaną droższe niż spalinowe

Wprowadzenie do sprzedaży od 2035 roku nowych samochodów tylko z napędem elektrycznym może słono kosztować polskich kierowców i przede wszystkim środo...

Wysyp nowych zleceń dla Passusa

Passus zdobył zlecenie na usługę serwisu pogwarancyjnego dla systemu monitorowania ruchu i wydajności sieci oraz aplikacji. Jego wartość minimalna 9,5...

Ipopema obniżyła wycenę akcji ML System

Analitycy Ipopema Securities wyznaczyli wartość godziwą akcji spółki na 87,2 zł (-5 proc. względem wcześniejszej) i jednocześnie podtrzymali rekomenda...

Zobacz wywiady Akcjonariat :


Mniejszościowi akcjonariusze Nextbike Polska niezadowoleni z działań zarządu

Część akcjonariuszy ma szereg uwag do działalności zarządu Nextbike Polska SA. Zarzucają sternikom spółki m.in. faworyzowanie większościowego akcjonar...

[Wywiad] Erbud liczy na wymierne korzyści dzięki certyfikatowi EMAS

Nie jesteś zielony, to nie dostaniesz kontraktu – mówi Dariusz Grzeszczak, prezes pierwszej w Polsce firmy budowlanej z certyfikatem EMAS. Erbud oraz...

[Wywiad] Kupiec SA stawia na spedycję i nieruchomości, celuje w nowe rekordy

Chcielibyśmy rozwijać się w oparciu o dwie linie biznesowe: spedycję i nieruchomości. W związku z planowanym dofinansowaniem spedycji oczekiwalibyśmy...

[Tydzień z e-commerce] Oponeo.pl dostrzega nowe trendy w e-commerce

Jednym z podstawowych wyzwań, które stoją przed sklepami online w najbliższych miesiącach, jest zwiększenie przejrzystości ścieżki zakupowej dla klien...

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika.Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej na stronie Polityka cookies